Oh sweet summer, geef ons eindeloze, zwoele en relaxte dagen. De Aussies achter Sunnylife zorgen alvast voor de happy vibes.
Who is: Barry Glick
Leeftijd: forever 35 (maar volgens zijn identiteitskaart is hij 40 jaar)
Afkomst: geboren in Los Angeles, getogen in Bondi Beach (Australië)
Job: CEO bij Sunnylife
Motto: Work to live, don’t live to work
What about? SUNNYLIFE
Wat: een Australisch accessoire- en gadgetmerk
Sinds: 2003
Stijl: vrolijk en kleurrijk, on trend maar met een retro touch
Missie: Australische summer vibes delen met de rest van de wereld en mensen opvrolijken
Stappen richting duurzaamheid: de parasols worden gemaakt van 100% gerecycleerd polyester en zijn GRS (= Global Recycle Standard)-gecertificeerd, het merk experimenteert ook met materiaal gemaakt van gerecycleerde petflessen en zet in op duurzame verpakkingen
Bekend om… knotsgekke hebbedingen die ‘vakantie’ schreeuwen en die je leven aan het zwembad, in de tuin of op het strand extra plezierig maken
Bij Juttu deze zomer: een luchtmatras in de vorm van een regenboog, een floatable hangmat, retro parasols, funky zonnehoedjes, kleurrijke strandlakens…
“Tijdens strandwandelingen hier in Bondi Beach viel het niet alleen op dat iedereen krak dezelfde strandspullen had, maar ook dat al deze beach essentials zelden of nooit uitblonken in origineel design. Zo is het zaadje voor Sunnylife gaan kiemen. Wij vonden dat strandaccessoires iets moesten vertellen over the Australian way of life. We wilden niet alleen dat mensen dankzij deze accessoires extra plezier haalden uit dat dagje in de zon, maar ook dat ze trots konden zijn op de spullen die zo vervlochten zijn met onze manier van leven. Strandaccessoires moeten relaxed, fun en kleurrijk zijn, net zoals wij Aussies. Ondertussen richt Sunnylife zich op een wereldwijde markt en zien we het als onze missie om mensen samen te brengen en op te vrolijken.”
“Ons designteam slaagt er al bijna twintig jaar in om elk seizoen opnieuw te verrassen. Vorige jaren lag onze focus op opzichtig strandspeelgoed en reusachtige, opblaasbare watermeloenen, avocado’s en flamingo’s, vandaag richten we ons steeds vaker op minimalistisch design en vind je in ons aanbod ook stijlvolle stoeltjes, strandtassen, picknickmanden, dekens en kussens. The Aussie beach life blijft de grootste inspiratiebron, maar onze designers volgen ook andere trends op de voet en kijken steeds vaker over de grenzen heen. Zo knipogen we met onze Nouveau Bleu Collection, gekenmerkt door marineblauw en Bretoense streepjes, naar de Franse Rivièra van weleer. We kozen er dit seizoen ook bewust voor om met lokale artiesten zoals Nathalie Jade en Maddy Nye samen te werken die via abstracte art prints en frisse, retro typografie onze zomerse hebbedingen naar een hoger elan tilden. Kortom, alle ingrediënten zijn er om er hopelijk een heerlijke, zorgeloze zomer van te maken.”
1. Inspiratiebron?
“Het unieke en relaxte Aussie life inspireert ons in alles wat we doen, maar we kijken ook naar trends en naar wat leeft op zonnige bestemmingen over de hele wereld.”
2. Eerste Sunnylife-collectie?
“Beach essentials: een parasol, een strandstoel, een beachballset, een strandtas en een strandlaken.”
3. Mooiste compliment?
“Wanneer mensen blij worden van onze producten en elk jaar terugkeren voor meer positieve vibes.”
4. Favoriet uit de SS21-collectie?
“Maddy Nye is een echte artieste. Zo gaf ze met haar coole typografie een frisse, retro touch aan onze holiday musthaves.”
5. Toekomstplannen?
“Sunnylife Woof, want geen happy life zonder vrolijke viervoeter en ook dat beestje verdient wat extra fun in zijn bestaan. Daarnaast staan er heel wat spannende collabs op de planning...”
Juttu.be maakt gebruik van marketing, analytische en functionele cookies en vergelijkbare technologieën. Ook derden en sociale netwerken kunnen cookies plaatsen via onze website. Als je op “accepteren” klikt, ga je hiermee akkoord. Je kan voorkeuren ook wijzigen en wij slaan jouw keuze twee jaar op. Direct je keuze wijzigen? Dat kan via de cookie policy button onderaan alle pagina's.