KLEDINGMERK ON VACATION:

“Wij gaan élke dag voor vakantievibes.”


Met de vrolijke, speelse look van het Berlijnse On Vacation hou je die vakantievibes het hele jaar vast.


WHO IS?

Ulrich Hasselmann

•  Samen met Jonas Michalak founder en CEO van On Vacation

•  Woont in Berlijn

•  Is ook dj en medeoprichter van fashion brand Vertere Berlin, geïnspireerd door de club- en technoscene

WHAT ABOUT?

On Vacation

Duits merk van holiday essentials & goodlife accessories.

•  Stijl: retro met een speelse knipoog naar popculture en zomerse bestemmingen

•  Duurzaam? On Vacation produceert beperkte oplages, gebruikt hoogkwalitatieve materialen en werkt samen met gecertificeerde fabrikanten. Voor elke bestelling wordt een boom geplant.

•  Missie: vakantievibes verspreiden, altijd en overal


Vintage & vakantie

“Tien jaar geleden was thrifting plots enorm populair in de straten van Berlijn. Het werd bijna een sport om met zo weinig mogelijk geld unieke kledingstukken op de kop te tikken. Vintagewinkels deden gouden zaken. De retro sportswear die toen overal opdook, ligt aan de basis van On Vacation. Ook de grote liefde voor reizen zit in elk ontwerp. Op vakantie is het de authentieke cultuur die voor inspiratie zorgt, van Griekse zuilen tot Italiaanse pasta’s. Daar leg ik dan als ontwerper een fun, retro laagje over. Aanvankelijk ontwierp ik T-shirts voor vrienden en familie. Die vielen zo in de smaak, dat ik vanaf 2016 met mijn ontwerpen van de slaapkamer naar een echt kantoor kon verhuizen.”


“Onze missie? Extra fun in je outfit en een smile op je gezicht.”


Work hard, play hard

“Op vakantie is het doorgaans leuker. En hoewel de meeste klanten onze speelse kleding kopen om op reis of tijdens festivals te dragen, zien wij het als een missie om die positieve vibes te verspreiden naar het alledaagse leven. Meer dan ooit hebben mensen nood aan vrolijkheid, iets kleins om even te ontsnappen aan de realiteit. Zo valt het op dat we vooral in trek zijn bij young professionals die erg hard werken, maar minstens zo hard genieten van het leven. Zij matchen feilloos een On Vacation-shirt met een geklede blazer. Op een doordeweekse dag fun in je outfit brengen en een glimlach op je gezicht toveren, dat is wat we met ons merk willen bereiken. En dat doen we met coole illustraties, retro fonts en grappige slogans, zonder daarbij ooit in te boeten op fashion.”

4 snelle vragen

1. Favoriete On Vacation-item?

“De T-shirt met slogan ‘Too much is never enough’ en een spin-off van het oude MTV-logo. De kleuren zijn geweldig en ik hou van referenties naar de nineties, mijn favoriete tijdperk.”

 

2. Mooiste compliment?

“Met ons bedrijf hebben we een Whatsapp-groepje waarin we foto’s posten van mensen die we spotten in een On Vacation-stuk. Elke foto is een groot compliment.”

 

3. Toekomstplannen?

“We hadden onlangs een succesvolle collab met Bacardi en willen in de toekomst vaker samenwerken met merken en artiesten die bij ons merk passen. In de nabije toekomst mag je een capsulecollectie verwachten in het teken van Mexico.”

 

4. Dromen?

“Onze collectie is sinds kort te koop in de luchthavens van Sydney en Kopenhagen én op enkele cruiseschepen. We dromen ervan om op nog meer vakantiebestemmingen aanwezig te zijn, van de Caraïben tot Ibiza.”



Benieuwd naar de volledige collectie van On Vacation?

Ontdek het hier


Cookie-instellingen voor de beste online Juttu-ervaring

Juttu.be maakt gebruik van marketing, analytische en functionele cookies en vergelijkbare technologieën. Ook derden en sociale netwerken kunnen cookies plaatsen via onze website. Als je op “accepteren” klikt, ga je hiermee akkoord. Je kan voorkeuren ook wijzigen en wij slaan jouw keuze twee jaar op. Direct je keuze wijzigen? Dat kan via de cookie policy button onderaan alle pagina's.