• Nederlands drinkflessenmerk
• gebruikt enkel ‘veilige’ grondstoffen (cradle2cradle gecertificeerd = productie zonder schadelijke stoffen)
• kwalitatieve producten die heel lang meegaan
• missie: mensen bewust maken van de milieuproblematiek en de petfles voorgoed verbannen
• stimuleert het gebruik van één herbruikbare drinkfles
• investeert in windmolenprojecten en compenseert op die manier de eigen C02-uitstoot
• recycleert en maakt nieuwe flesjes van kapotte exemplaren
• Kwalitatief en duurzaam
• missie: overal ter wereld zorgen voor veilig drinkwater
• 5% van de omzet wordt geïnvesteerd in de Dopper Foundation: samen met Simavi ondersteunt Dopper op die manier drinkwaterprojecten in Nepal en zorgen ze ervoor dat de sanitaire voorzieningen er verbeteren (je kan ook makkelijk een donatie doen via de site)
• organiseert diverse bewustmakingscampagnes zoals afvalconcerten, ontwerpwedstrijden, flashmobs en hardloopwedstrijden (Dopperrun)
• heeft een groeiende, internationale community en roept mensen op om de boodschap van Dopper te verspreiden (#BeTheMessenger) en om via de Dopper-app anderen op de hoogte te houden van nieuwe tappunten met proper drinkwater waar je je fles kan vullen
• Sociaal bewogen
• Stijl: strak, minimalistisch, kleurrijk, praktisch
• Bekend om de herbruikbare, plastic drinkflessen (die je makkelijk omtovert tot beker) in kleuren als wit, lichtblauw en rood. Juttu verkoopt ook de Dopper Steel: een stoer, groter en roestvrij stalen exemplaar.
• Motto: The bottle is the message