• Deens kledingmerk voor vrouwen
• Kwalitatief en duurzaam
• Bestseller heeft als doel één van de meest ecologische en maatschappelijk verantwoorde modebedrijven van de wereld te worden
• Bestseller heeft een milieuvriendelijk productieproces met zo weinig mogelijk chemicaliën/pesticides
• Bestseller steunt het Better Cotton Initiative (BCI) en Solidaridad die beiden instaan voor duurzame katoenteelt en gebruikt dus biokatoen
• Bestseller doneert samples aan recycleerbedrijven die van deze stoffen o.a. tapijten maakt
• Fairtrade
• Bestseller werkt met een Code of Conduct die de beste omstandigheden (bv: eerlijke lonen en veilige werkplaatsen) garandeert voor werknemers in China, Bangladesh, India, Italië en Turkije. Bestseller voert ook regelmatig controles uit.
• Bestseller introduceerde het Social Dialogue Project in fabrieken, om zo voor een betere dialoog tussen werknemers en werkgevers te zorgen
• Met het HER-project richt Bestseller zich op vrouwen in derdewereldlanden. Bestseller zorgt voor bewustmaking omtrent zwangerschap, persoonlijke hygiëne, SOA’s, gezonde voeding,…
• Bestseller werkt o.a samen met Solidaridad die lokale, kleinschalige (katoen)boeren steunt en hen duurzame landbouw aanleert
• Sociale Bewogenheid
• Bestseller organiseert jaarlijks een GIVE-A–DAY-event. Op die dag schenkt bestseller de opbrengst van die dag weg aan liefdadigheid (zoals Unicef en SOS Kinderdorpen). Bestseller doneerde op die manier al 15 miljoen euro.
• Bestseller doneert en sponsort allerhande activiteiten en goede doelen zoals de Aarhus City Half Marathon, het Deense Rode Kruis of een teddyberen-verkoop waarbij de opbrengst naar weeskinderen in India gaat
• Bestseller steunt dierenwelzijn, test niet op dieren, gebruikt geen bont en gebruikt enkel dierlijk materiaal van dieren die volgens dierenwelzijn-rechten werden behandeld (Bestseller gebruikt geen angora)
• Stijl: hip, vrouwelijk en edgy
• Bekend om zwierige jurkjes
• Motto: For every aspect in life